Hoe effectief is jouw branded content werkelijk?

Een van de meest effectieve vormen van branding lijkt branded content te zijn. ‘Lijkt’, want in de praktijk is het vaak lastig om vast te stellen wat branded content nu echt oplevert voor een bedrijf, product of merk. Heb je geïnvesteerd in branded content? En wil je weten wat de werkelijke effecten ervan zijn? Team Vier meet ze voor je. 

Het succes van branded content wordt vaak uitgedrukt in het aantal views, likes of shares. Maar wat zegt dat over hoe branded content aankomt bij je doelgroep? Die ene geweldige video met enorme aantallen shares en likes, wat heeft die nu echt gedaan voor jouw merk? Het volgen van gedrag of het uitblijven van gedrag zegt namelijk lang niet alles.
 

Weten hoe je moet meten

De werkelijke impact van branded content meet je niet zo eenvoudig. In een representatieve steekproef heeft branded content vaak een te klein bereik. Je vindt misschien maar een handjevol daadwerkelijk bereikte personen. Statistisch gezien kun je dan te weinig uitspraken doen over de effecten. En een kwalitatieve benadering levert onvoldoende harde bewijzen van effectiviteit.
 

Team Vier bepaalt de werkelijke impact

Team Vier ziet het belang en de waarde van branded content in. Zeker als een relatief laag bereik wordt gecompenseerd door een grote impact. Die impact brengen wij in kaart. Dat doen we met een test- en controlegroep en modellering op maat. De resultaten benchmarken we, zodat we een goed beeld krijgen van de likeability, shareability, branding en de effecten op het merk. Dit doen we samen met Take10Analytics.

Ook campagnes met inzet in zowel grote bereiksmedia als lager bereik, kunnen we meten. Via een slimme aanpak combineren we dan meerdere steekproeven en brengen we zowel bereik als impact van alle touchpoints in kaart.

Stephan van Velthoven vertelt je er meer over:

  BEL DIRECT: 0206455355

 

BEL MIJ VOOR ADVIES

Vul hieronder je gegevens in. Wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.

    * verplichte velden