Bezorgkwaliteit

U verzendt of u bezorgt… en u wilt weten wat er gebeurt!

Team Vier is toonaangevend in het meten van de bezorgkwaliteit van post, folders en pakketten. Dit is een zeer zorgvuldig proces dat vraagt om continue monitoring. Immers: zelfs minder dan 1% verschil in bezorgkwaliteit kan al veel impact hebben. Zowel voor de aanbieders van post als voor de afzenders is het enorm belangrijk om de performance van de bezorging te monitoren. Het is belangrijk dat het proces transparant is voor alle partijen – het gaat om grote aantallen en flinke investeringen. Alleen als de post de geadresseerde goed en snel bereikt, heeft u uw doel bereikt!  

Team Vier is Preferred Supplier

Vanwege onze enorme ervaring zijn we al jarenlang preferred supplier van zowel postaanbieders zoals PostNL en de Vereniging Grootgebruikers Postdiensten als aanbieders van post en folders zoals grote folderverspreiders en bijvoorbeeld de Rabobank.

Optimale zekerheid in bestelling en tijd

Het meten van de bezorgkwaliteit gaat over het daadwerkelijk bezorgen en het tijdstip ervan. Inzicht hierin is essentieel! Verspreiders kunnen – gewapend met cijfers - hun interne organisatieprocessen optimaliseren en bovendien bewijsvoering leveren naar hun opdrachtgevers en adverteerders. Het is de basis voor Service Level Agreements met verspreiders.

Team Vier meet en beoordeelt de bezorgkwaliteit op verschillende componenten. In overzichtelijke rapportages ontvangt u in één oogopslag de resultaten per regio of postcodegebied. U ziet direct waar eventuele pijnpunten, liever gezegd: verbeterpunten zitten. Denk hierbij aan:

  • De overkomstduur
  • De overkomstzekerheid
  • Hoe er is bezorgd: onbeschadigd?
  • Zijn de bezorgprocedures gevolgd?
  • We brengen voor u de verschillen in kaart per regio en postcodegebied.
  • Meting door een combinatie van passief tracken, geautomatiseerde systemen en uitvragen.

DE VIER DO’S EN DON’TS BIJ HET MONITOREN VAN DE KWALITEIT VAN BEZORGING

  • PIETJE PRECIES
    1% verschil in bezorgkwaliteit heeft al een enorme impact: wees bewust van de benodigde nauwkeurigheid bij dit type onderzoek.
  • GROOT DENKEN
    Een grote steekproef is essentieel bij het meten van de bezorgkwaliteit!

  • ERVARING
    Goed geïnformeerde en getrainde panelleden geven een zuiverder beeld van de werkelijkheid dan telkens verse ‘ondervraagden’.

  • MET ZIJN ALLEN!
    Implementeer de monitoring en het bijsturen op kwaliteit bedrijf breed zodat iedereen betrokken is en: dezelfde uitgangspunten begrijpt en onderschrijft.

 

 

  • BLIND STAREN
    Staart u zich niet blind op de resultaten van een enkele meting, meten gaat vooral om het ontdekken van trends.
  • KLEIN DENKEN
    Reken niet een individuele bezorger af op de gemeten bezorgkwaliteit. Relevanter zijn de  grote getallen: onderzoek naar bezorgkwaliteit is procesonderzoek.

  • HAASTEN
    Trek geen overhaaste conclusies: een mindere score kan juist een signaal zijn om te onderzoeken wat de kink in de kabel is.

  • UIT DE HOOGTE
    Voorkom een top-downbenadering: betrek zoveel mogelijk stakeholders om iedereen te verbinden aan en onderdeel te maken van continue kwaliteitsverbetering.

 

 

Referenties

Famke Tolhuis:
 

“Met de grote groei van online bestellingen, wordt ook de kwaliteit van pakketbezorging steeds relevanter!”


DIRECT CONTACT

    * verplichte velden