Merk en communicatie

Merk en communicatie: VIER hoe sterk je merk is

Hoe ervaren doelgroepen uw merk? Hoe creëer je brand awareness, wat is de juiste tone of voice voor uw merk, uw mensen? Welke campagnes werken en wat is het effect ervan? Hoe verhouden identiteit en imago zich tot elkaar? Merk- en communicatie-onderzoek van Team Vier biedt inzicht in de onderscheidende merkwaarden en hun impact op uw doelgroepen. Ons maatwerk onderzoek levert u altijd actuele en heldere marktinformatie op, waar u uw marketingkeuzes op kunt baseren. U weet precies wat indruk maakt op uw doelgroepen en hoe dat u onderscheidend maakt en in staat stelt om meer impact te genereren!

Meetresultaten voor meer merk

Door te meten naar bijvoorbeeld spontane en geholpen naamsbekendheid, merkoverweging en voorkeur, en merkimago bieden we u inzicht in wat doelgroepen triggert en stimuleert. Ook uw eigen communicatiemiddelen zoals folders, DM, online activiteiten, productcommunicatie en content marketing leggen we onder de loep in ons communicatie-onderzoek.

  • naamsbekendheid- en imago-onderzoek
  • brand funnel, merkpositie en merkgroei
  • campagne-effectmetingen
  • productcommunicatie
  • informatiebehoeften en effecten content

 

DE VIER DO’S EN DON’TS BIJ ONDERZOEK NAAR UW MERK EN COMMUNICATIE

  • UMP: UNIEKE MERKPUNTEN
    Welke merkwaarden zijn onderscheidend in de ogen van uw klanten – en zijn belangrijk voor uw merkgroei? Focus hierop in communicatie!
  • SNAARTHEORIE
    Meet welke snaar uw merk en communicatie (middelen, campagnes en kanalen) raakt. Versterk wat werkt.

  • MIDDELENMIX
    Kies uw middelen ‘wisely’. Voor ieder communicatiedoel een geëigend middel en kanaal. Actie, merkbeleving, productlancering?

  • SHOW, DON’T SELL
    De emotie van een merk is één ding, goed geïnformeerd zijn een ander. Klanten en prospects hebben daar behoefte aan. Daarom zorgt u ervoor dat ook uw productinformatie duidelijk, begrijpelijk en versterkend is.

  • ALLES IN BITS EN BYTES 
    Vergeet niet bij digitalisering van communicatie dat het menselijk moet blijven overkomen.
  • KIJK ALLEEN NAAR JEZELF 
    Ga niet voorbij aan hoe concurrenten communiceren: hoe doordringend is uw boodschap daarmee vergeleken?

  • GROOT IS HETZELFDE ALS KLEIN
    Besef dat grote merken anders werken dan kleinere en houd daarmee rekening in analyses.

  • BELOVEN EN NIET NAKOMEN
    Voorkom dat uw dienstverlening niet overeenkomt met uw merk- of  communicatiebelofte: wat is een belofte waard als deze niet wordt waargemaakt?

Referenties

Stephan van Velthoven:
 

Met ons onderzoek zijn gerenommeerde én start-up merken in staat te ontdekken hoe ze in de evoked set kunnen komen en blijven. De meetresultaten geven zo enorm veel inzicht, ook volgens het reclame-bureau waar we veel mee werken! Het is erg leuk om te doen.

 

 

Jeannetta Berghahn:

 

“Steeds meer marketeers willen weten wat mensen sympathiek, onderscheidend en overtuigend vinden. Daarom organiseren we ook focusgroepen om te toetsen hoe je verder aan je merk en communicatie kunt bouwen. Een kleine aanpassing kan een groot verschil maken in succes.”

 


DIRECT CONTACT

    * verplichte velden