Blogs

SUZANNE CARON VAN ALLSECUR AAN HET WOORD OVER PR-ONDERZOEKEN

Het is u vast al opgevallen: regelmatig voeren we in opdracht van online autoverzekeraar Allsecur PR-onderzoeken uit. We vroegen onze contactpersoon Suzanne Caron het naadje van de kous en wilden alles weten over hoe zij met PR-onderzoek omgaat.
Lees meer >

‘BUILDING DISTINCTIVE BRAND ASSETS’

Het was even wachten op het boek “Building Distinctive Brand Assets” van Romaniuk, maar drie weken na bestelling verscheen het dan toch op de deurmat. Als vervolg op Byron Sharps “How Brands Grow 1 & 2” is het derde deel erg interessant met concrete learnings hoe te differentiëren en hoe je met je reclameboodschap door de clutter heen breekt. Je moet dus opvallen met je reclame, wat geen vanzelfsprekendheid is in de mediafragmentatie. Het boek schroomt dan ook niet om te zeggen dat je niet te bescheiden met je merk moet zijn en dat consistentie belangrijk is. Het gaat, aldus Romaniuk, om het aanleggen van hersensporen. Niets is erger dan dat mensen over je reclame praten zonder te weten wie de afzender ook alweer was. Toch blijft er altijd een lastig spanningsveld, omdat je uiting ook creatief moet zijn om de aandacht te trekken en te behouden.
Lees meer >

360 Graden feedback als interne aanjager voor externe klanttevredenheid

Als Team Vier zijn we mede gespecialiseerd in onderzoek naar klanttevredenheid. Maar hoe gaan we om met feedback binnen onze eigen organisatie? En hoe kan interne feedback weer helpen om meer tevreden externe klanten te krijgen?
Lees meer >

Onderzoek naar klantontevredenheid levert veel winst in begrip op

Veel organisaties leggen bij onderzoek naar klanttevredenheid de focus op hoe tevreden klanten zijn. Maar Team Vier heeft ook een aantal opdrachtgevers die heel gericht onderzoek doen naar klantontevredenheid.
Lees meer >

NPS: Passives negeren is een groot deel van je klanten negeren

Bij veel bedrijven blijft de NPS metric als maatstaf voor loyaliteit erg populair. Op zich begrijpelijk; het is erg verleidelijk om met één enkele vraag prestaties te meten en je organisatie te kunnen sturen. Toch zien we veelvuldig een naar ons idee te beperkte blik op de NPS metric en hoe ermee om wordt gegaan.
Lees meer >

Mathilde Staarman van Centraal Beheer aan het woord over klanttevredenheid

Centraal Beheer en Team Vier werken al jaren samen om inzicht te krijgen in zowel de vrede als de onvrede van de klant. Mathilde Staarman (Marktonderzoeker en Customer Journey Management Centraal Beheer) vertelt over klanttevredenheidsonderzoeken van Centraal Beheer.
Lees meer >

De nieuwe regels voor gegevensbescherming: een zegen of grotere drempel voor onderzoek?

Eén van de best gelezen artikelen op marketingonline.nl in 2017 was ‘Marketeer, let op je data want dit gaat er allemaal veranderen’.  Dat dit artikel zoveel gelezen is, lijkt niet onterecht. Er gáát immers nogal wat veranderen: op 25 mei 2018 treedt de Europese Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) in werking – ook wel bekend onder de Engelse benaming General Data Protection Regulation (GDPR). De wet wordt ingevoerd door de Europese Unie en behelst in grote lijnen een verbetering van de privacyrechten van personen en meer verantwoordelijkheden voor organisaties. De AVG heeft impact op nagenoeg iedere organisatie, van basisscholen tot multinationals.
Lees meer >

Wat betekent service voor de medewerkers van Team Vier?

Team Vier is het onderzoeksbureau met misschien wel de beste service. Wat betekent service nu eigenlijk voor onze medewerkers? In deze nieuwsbrief vertelt Jos wat service voor hem betekent.
Lees meer >