360 Graden feedback als interne aanjager voor externe klanttevredenheid

Publicatiedatum: 25-04-2018

Als Team Vier zijn we mede gespecialiseerd in onderzoek naar klanttevredenheid. Maar hoe gaan we om met feedback binnen onze eigen organisatie? En hoe kan interne feedback weer helpen om meer tevreden externe klanten te krijgen?

Onlangs zijn we binnen Team Vier gestart met het toepassen van 360 graden feedback. We willen hiermee een continue dialoog stimuleren om feedback vanuit verschillende relevante invalshoeken te krijgen. Daarbij gebruiken we de volgende uitgangspunten:

  • We streven naar doorlopend meten en groeien en gaan dus niet uit van enkele momentopnamen.
  • We kijken naar meerdere stakeholders binnen elk project; ook klanten worden betrokken in de feedback.
  • We kijken ook buiten het project: we leren ook van andere medewerkers en andere klantervaringen.

Elk project heeft successen, maar ook learnings. Zowel binnen als buiten het projectteam kan waardevolle feedback gedeeld worden met betrekking tot de samenwerking, communicatie, planning, uitvoering en het resultaat. Willen we onze dienstverlening doorlopend verbeteren en meer tevreden externe klanten krijgen, dan is het essentieel om elk project met relevante interne en externe stakeholders te evalueren en deze kennis intern te delen en toe te passen.

Ook de persoonlijke ontwikkeling van de medewerkers – en daarmee de ontwikkeling van de organisatie – is gebaat bij het toepassen van 360 graden feedback. Niet als middel om (achteraf) te beoordelen, maar juist om nu een continue dialoog te voeren over teamprestaties en persoonlijke groei. Naast de direct leidinggevende kunnen collega’s en opdrachtgevers bijdragen aan de ontwikkeling van onze medewerkers.

Door interne feedback op deze manier intern toe te passen werken we elke dag aan het verbeteren van onze dienstverlening en het vergroten van zowel de interne als de externe klanttevredenheid.


Tamara Rijnenberg
HR Manager
 

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met t.rijnenberg@teamvier.nl

Meer blogs

SUZANNE CARON VAN ALLSECUR AAN HET WOORD OVER PR-ONDERZOEKEN
‘BUILDING DISTINCTIVE BRAND ASSETS’
Onderzoek naar klantontevredenheid levert veel winst in begrip op
NPS: Passives negeren is een groot deel van je klanten negeren
Mathilde Staarman van Centraal Beheer aan het woord over klanttevredenheid
De nieuwe regels voor gegevensbescherming: een zegen of grotere drempel voor onderzoek?
Wat betekent service voor de medewerkers van Team Vier?