Nieuws

Yoga in Nederland: groot onderzoek 2019

Dit zijn de resultaten van ons driejaarlijkse onderzoek naar de stand van yoga. Hoeveel mensen doen er aan yoga in Nederland? Hoeveel mannen en hoeveel vrouwen staan er op de yogamat? En waarom eigenlijk?
Lees meer >

Hoe eerlijk zijn Nederlanders over zelf veroorzaakte autoschade?

Per ongeluk schade aan andermans auto veroorzaken is altijd vervelend. Uit door Team Vier uitgevoerd onderzoek van online verzekeraar Allsecur, onderdeel van Allianz, blijkt dat 67 procent van de Nederlanders weleens schade heeft gereden. Hoe gaan automobilisten hiermee om? En hoe eerlijk zijn zij over het opbiechten van zelf veroorzaakte autoschade? Het blijkt dat de helft van de Nederlanders een krasje niet reden genoeg vindt om een briefje achter te laten bij de gedupeerde. Deukschade daarentegen wordt wel door de meerderheid gemeld.
Lees meer >

Meerderheid nederlandse werknemers met beperking ervaart belemmeringen op werkvloer

Bijna zeven op de tien van de Nederlandse bedrijven (68 procent) geven aan een beleid te hebben ontwikkeld voor werknemers met een (tijdelijke) lichamelijke beperking. Desondanks ervaart een meerderheid van de werknemers (54 procent) die in de afgelopen twee jaar zo’n beperking heeft ervaren, belemmeringen tijdens werkzaamheden. Dit blijkt uit onderzoek door onderzoeksbureau Team Vier dat in opdracht van Microsoft Nederland is uitgevoerd onder HR-managers en medewerkers van Nederlandse bedrijven. De maatregelen die bedrijven momenteel nemen voor werknemers met een beperking zijn voornamelijk praktisch van aard en gericht op fysieke beperkingen.
Lees meer >

Nieuwe auto? Driekwart Nederlanders blijft bij dezelfde autoverzekeraar

Een andere auto is een grote investering en vergt de nodige oriëntatie op het merk, model en tal van andere zaken. Denken Nederlanders hierbij ook weleens aan het vergelijken van de autoverzekering? Online verzekeraar Allsecur, onderdeel van Allianz, deed onderzoek* en het blijkt dat automobilisten een andere auto (64%) of de jaarwisseling (31%) het ideale moment vinden om de autoverzekering eens onder de loep te nemen. Echter blijft 74 procent bij de aanschaf van een andere auto bij dezelfde verzekeraar.
Lees meer >

Nederlander verwacht niet dat Brexit invloed heeft op eigen portemonnee

Nederlanders verwachten dat de Brexit de Nederlandse en Europese economie zullen raken, maar vermoeden dat zij de gevolgen hiervan niet zullen merken in de eigen portemonnee, zo blijkt uit onderzoek van Team Vier.
Lees meer >

Hoe God verdwijnt uit Gelderland

Gelderland telt steeds minder gelovigen. In 2015 berekende het Centraal Bureau voor de Statistiek nog dat 54 procent van de Gelderlanders gelovig was. Uit onderzoek van Omroep Gelderland blijkt dat dat nu nog maar 41 procent is. 'Ook in Gelderland is geloven steeds meer iets van een minderheid aan het worden', zegt theoloog en kerkhistoricus Peter Nissen.
Lees meer >

Nederlander heeft geen idee wie Commissaris van de Koning is

Een ruime meerderheid van de ondervraagden in een enquête van Team Vier weet niet wie de Commissaris van de Koning in de eigen provincie is. Team Vier voerde het onderzoek op eigen initiatief uit en ondervroeg online 776 kiesgerechtigde Nederlanders. De enquête vond plaats met het oog op de Provinciale Statenverkiezingen van woensdag 20 maart.
Lees meer >

Kwaliteit postbezorging in nederland blijft stabiel

Vereniging Grootgebruikers Postdiensten (VGP) toont met haar jaarlijks onderzoek aan dat de kwaliteit van postbezorging in Nederland in 2018 in vergelijking met 2017 stabiel is gebleven.
Lees meer >

Driekwart Nederlanders bespreekt wie BOB is op oudjaarsavond

De avond van oliebollen eten en champagne drinken is bijna daar; de feestelijke nacht dat 2018 overgaat in 2019. Stappen Nederlanders met oudjaarsavond in de auto om de jaarwisseling met vrienden of familie te vieren en wie rijdt er dan?
Lees meer >

Building distinctive brand assets – en hoe doe je dat

Collega Martijn van Lambalgen (@lambresearch) las beide delen van het boek ‘How Brands Grow’ van Byron Sharp, en het vervolg ‘Building Distinctive Brand Assets’ van Jenni Romaniuk. Hierdoor geïnspireerd voerde Martijn onderzoek uit naar de mate waarin reclame-uitingen opvallen.
Lees meer >

1 2 3 4 ... 17 volgende >