De rol van de folder in de customer journey

Publicatiedatum: 18-05-2017

Uniek onderzoek naar de effecten van de reclamefolder

Tijdens het nationale Brievenbus Reclame Congres heeft Team Vier een presentatie verzorgd over de effectiviteit van  reclamefolders en de rol die ze spelen in de customer journey van consumenten.

De reclamefolder is vandaag de dag volop in beweging. Er zijn allerlei initiatieven waarbij getest wordt of mensen een folderpakket op maat in de brievenbus willen ontvangen. Onderzoek van Team Vier laat zien dat een groot aantal mensen in Nederland daar positief tegenover staat. Het betekent dat de  markt voor reclamefolders in potentie kan worden vergroot. Dat maakt de vraag nog groter hoe effectief folders zijn en de invloed die ze hebben op het keuzeproces van de consument.

Uit onderzoek weten we dat de reclamefolder zeker niet alleen een actiemedium is. Ja, het zet mensen aan om naar de winkel te gaan en wellicht iets te kopen. Maar de reclamefolder doet méér.

Samen met verspreider Axender is een grote onderzoeksdatabase opgezet. Op basis van deze gegevens geeft Team Vier inzichten in de folder funnel. Ofwel in hoeverre zijn folders in staat inspiratie te bieden, te stimuleren om te oriënteren en aan te zetten tot bezoek aan de winkel en/of website.

Hiermee geven we inzicht in  de rol van de folder in de customer journey op diverse niveaus.

Naast inzicht in de rol van de folder brengt Team Vier met de folder funnel de effecten van de folder in kaart. Dit geeft inzicht in hoeveel mensen converteren van een folder ontvangen, naar lezen, erdoor getriggerd worden, de winkel/website bezoeken naar uiteindelijk kopen.

En omdat Team Vier zo’n rijke database heeft, zijn er tal van benchmarkmogelijkheden.

  

 

Wilt u het volledige onderzoek lezen? Vul dan onderstaand uw e-mailadres in. U ontvangt dan direct het onderzoek in uw e-mailbox. 

    * verplichte velden

     

    Wilt u ook inzicht in hoe goed uw folder presteert en dat kunnen benchmarken tegenover andere folders voor verdere optimalisatie?

    Neem dan contact op met Stephan van Velthoven

     

    Overige berichten

    Onderzoek: 1 op 4 slaat slag op Black Friday en Cyber Monday
    Bijna de helft van het mkb worstelt met vinden juiste kandidaat
    Nederlander gehecht aan auto: 2 op de 10 kan geen dag zonder
    Twee op vijf Nederlandse jongeren seksueel actief
    Helft automobilisten ergert zich aan smartphonegebruik medeweggebruikers
    Nederlandse jongere dagelijks drie uur op social media
    Onderzoek parkeren en autobezit in Rotterdam
    Ruime meerderheid jongeren op telefoon voor slapen gaan
    Automobilisten overschatten kennis van verkeersregels in buitenland