Nieuws

Klanttevredenheid: benchmarks in diverse branches

Klanttevredenheid is relevanter dan ooit, want met het gemak waarmee consumenten en bedrijven online nieuwe merken en producten kunnen uitproberen, lijkt loyaliteit soms ver te zoeken. Hoe houd je als organisatie grip op jouw doelgroepen nu de (klant)beoordelingen je online om de oren vliegen en de consument meer dan ooit van alles uitprobeert en ervaart?
Lees meer >

Nederlandse automobilist betaalt bijna half miljard te veel voor autoverzekering

Van de 7,2 miljoen Nederlandse particuliere personenauto’s (CBS, november 2016) zijn naar schatting ruim 2,4 miljoen auto’s oververzekerd. In totaal betaalt de Nederlandse automobilist hierdoor ruim 450 miljoen euro te veel voor zijn autoverzekering. Dit blijkt uit onderzoek van Allsecur en Team Vier.
Lees meer >

Eén op de acht mensen gevoelsmatig gediscrimineerd tijdens sollicitatie

Iets meer dan een op de acht mensen in Nederland (13 procent) heeft zich weleens gediscrimineerd gevoeld tijdens het sollicitatieproces. Meer dan een kwart (27 procent) kent bovendien iemand die zich weleens slachtoffer van discriminatie heeft gevoeld. Dat blijkt uit onderzoek van Indeed, de nummer 1-vacaturesite ter wereld, in samenwerking met onderzoeksbureau Team Vier.
Lees meer >

Onderwerp ‘arbeidsmarkt’ voor bijna helft van Nederlanders van grote invloed op stemkeuze

Van de Nederlandse kiesgerechtigden neemt bijna de helft (48 procent) in zijn of haar stemkeuze voor de aankomende verkiezingen de plannen van de politieke partijen op het gebied van de arbeidsmarkt mee in overweging. Dat blijkt uit recent onderzoek van Indeed, uitgevoerd in samenwerking met onderzoeksbureau Team Vier. De nummer 1-vacaturesite ter wereld ondervroeg kiezers over wat zijn of haar wensen en verwachtingen zijn met betrekking tot het onderwerp ‘arbeidsmarkt’ als politiek thema. 
Lees meer >

Gevoelens op papier zetten blijkt groot obstakel bij moeilijke momenten

Persoonlijke boodschappen bij belangrijke gebeurtenissen worden ontzettend gewaardeerd. Bij een nieuw huis, verjaardag of geboorte sturen we daarom vaak een kaart, maar bij moeilijke momenten – zoals kanker - lijkt dat toch iets anders te liggen. Uit onafhankelijk onderzoek in opdracht van Hallmark onder 2.112 Nederlanders en Vlamingen blijkt dat het merendeel liever een kaart stuurt bij positieve, dan bij negatieve gebeurtenissen. In het bijzonder bij een burn-out, depressie, liefdesverdriet of ontslag ontvangt maar zo’n 2 op de 10 mensen een kaart.
Lees meer >

VGP: Kwaliteit postbezorging in Nederland weer stabiel

De Vereniging Grootgebruikers Postdiensten (VGP) toont met haar jaarlijkse onderzoek aan dat de kwaliteit van postbezorging in Nederland in 2016 licht boven het niveau van 2015 is gestabiliseerd en dat een langetermijn verbetering zich aftekent.
Lees meer >

3 op de 4 automobilisten niet bekend met regels winterbanden

Tijdens de komende voorjaarsvakantie reizen weer een hoop Nederlanders af naar de wintersportgebieden in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Italië en Frankrijk. Uit onderzoek van Allsecur, uitgevoerd door onderzoeksbureau Team Vier, blijkt dat de regels rond het gebruik van winterbanden in het buitenland onbekend zijn bij 74% van de automobilisten. Terwijl de risico’s van het niet rijden met winterbanden groot kunnen zijn.
Lees meer >

Mkb’ers hebben moeite met het vinden van personeel

Het is voor Nederlandse midden- en kleinbedrijven niet makkelijk om personeel te vinden. Circa een derde (34 procent) heeft hier zelfs veel tot zeer veel moeite mee, zo blijkt uit onderzoek van ’s werelds nummer 1-vacaturesite Indeed, uitgevoerd in samenwerking met onderzoeksbureau Team Vier, onder 314 HR-functionarissen in de mkb-sector. Slechts vijftien procent heeft weinig moeite met het aantrekken van nieuwe medewerkers.
Lees meer >

Uitslag enquête SEV bekend

In opdracht van de Leidschendamse voetbalvereniging SEV (Sport en Vriendschap) voerde Team Vier onderzoek uit onder de leden over de toekomst van de club. De resultaten van het onderzoek zijn inmiddels aan het bestuur gepresenteerd en door de voorzitter van de club, Rob de Ruijter, met de leden gedeeld. De voorzitter schreef dit bericht, met daarin mooie woorden over de rol van Team Vier.
Lees meer >

Nederland wil niet elektrisch rijden

Elektrisch autorijden is voor een grote groep autobezitters nog niet aantrekkelijk. De lange oplaadtijd, korte afstand per acculading en hogere aanschafwaarde zijn redenen waarom de autobezitter niet warm loopt voor een elektrische auto. Slechts 14% van de autobezitters overweegt een elektrische auto bij hun volgende aankoop. Dat blijkt uit het Grote Auto&Verkeer Onderzoek van Allsecur autoverzekeringen in samenwerking met Team Vier. 
Lees meer >