Veronica SuperguideDownload case >

Tevredenheid, loyaliteit en kansen voor conversie
"“De insights uit het onderzoek hebben bijgedragen tot een strategiewijziging, waarbij er gekozen is voor meer focus in de appcontent op guiding met als resultaat nog meer gebruikers.” – Marloes Hilckman, Marketing & Development Manager “Het onderzoek heeft ons dieper inzicht gegeven in de behoeften en voorkeuren van de doelgroep rondom guiding. De aanknopingspunten voor zowel de strategie van Superguide als voor het product en de content leverde tijdens de workshop goede discussies op over de prioriteiten en stimuleerde next step ideeën ” – Barbara van Norden, Sr. Consultant Consumer & Strategic Insights"
Marloes HilckmanMarketing & Development Manager

AANLEIDING

Via de nieuwe app Superguide van Veronica is het mogelijk om op gepersonaliseerde wijze gegidst te worden in het nieuwe tv kijken. Dit biedt een kans om huidige print abonnees te converteren naar digitaal én om nieuwe klanten te trekken. Hoe tevreden zijn mensen met de app en hoe kan conversie verder worden geoptimaliseerd, rekening houdend met de beleving van klanten en prospects?

Doelen van het onderzoek:

  1. Inzicht in gebruik en waardering van (verschillende versies) van de app
  2. Inschatting potentie onder diverse doelgroepen
  3. Concrete input voor verbeteren conversie- en targetprogramma

De resultaten moeten gerichte aanbevelingen leveren om huidige gebruikers te behouden en nieuwe gebruikers te werven.

ONZE Aanpak

Gezien de diverse doelgroepen en gewenst benaderwijzen hebben we multi channel onderzoek (via de app, online panel en telefonisch) uitgevoerd met een vragenlijst die geschikt is om in te vullen op alle devices. Dit leverde een zeer grote steekproef op van meer dan 4.000 respondenten.

In het onderzoek hebben we ingezoomd op tevredenheid en loyaliteit t.a.v. de eigen app, maar hebben we ook per respondent gekeken hoe deze waardering zich verhoudt tot de concurrentie. Dit maakt inzichtelijk hoe per persoon de keuzes plaatsvinden.

ResultaTEN

Met de resultaten kreeg de opdrachtgever inzicht in de tevredenheid, loyaliteit en de potentie per stap in de funnel. Conclusies met focus op drivers voor tevredenheid en loyaliteit, maar ook kansen voor conversie. Inclusief segmentatie voor werving en behoud. Presentatie met workshop om de vervolgstappen actionable te maken.